5 kroków do formy na lato! Krok po kroku!

0
260
forma na lato

Ciepły powiew świeżego, wiosennego powietrza przypomina o tym, że lato zaczyna powoli być widoczne na horyzoncie. Nieważne, czy do tej pory skupiałeś się na swojej sylwetce czy też nie było to Twoim priorytetem – jeżeli chcesz popracować nad sobą, poprawić kondycję i pozytywnie wpłynąć na swój wygląd, jeszcze zdążysz. Wystarczy, że podejmiesz się wdrażania w życie tych pięciu prostych kroków.

  1. Zadbaj o zdrowe odżywianie

Jedzenie jest jak paliwo dla Twojego organizmu. Im więcej pełnowartościowych, niskoprzetworzonych i odżywczych rzeczy jesz, Tym więcej będziesz miał energii! Droga do pięknego i zdrowego ciała zaczyna się w kuchni – nawet najcięższe treningi nie zastąpią prawidłowego odżywiania i nie będą dawać efektów, jeżeli nie zadbasz o dostarczenie odpowiedniej ilości makroskładników i witamin. Jeżeli jednak Twoim celem jest utrata wagi, należy pamiętać, że zdrowe nie znaczy dietetyczne i w chudnięciu najważniejszy jest deficyt kaloryczny. Bez niego nie będziesz efektywnie spalać tłuszczu. Natomiast jeśli chcesz ukształtować sylwetkę lub zarysować mięśnie, powinieneś pozostać na poziomie swojego zera kalorycznego lub wejść na lekką nadwyżkę. Ilość kalorii, którą należy spożywać na deficycie, utrzymaniu i nadwyżce jest zależna od naszej wagi, wieku, wzrostu i aktywności i można ją obliczyć w internetowych kalkulatorach BMR.

Możliwe, że nie wiesz jak dokładnie liczyć kalorie lub nie chcesz tego robić, ale nadal pragniesz odżywiać się adekwatnie do swojego celu – w takim wypadku świetnym wyjściem będzie catering dietetyczny. Jest to najwygodniejszy sposób na jedzenie różnorodnych, smacznych i wartościowych posiłków, który dodatkowo zwalnia Cię z gotowania i chodzenia na zakupy. Dzięki cateringowi oszczędzisz czas i będziesz jadł świeże, pyszne potrawy, których samodzielne przyrządzenie mogłoby być zbyt skomplikowane lub nieopłacalne – a to wszystko z codzienną dostawą pod drzwi. Cateringi proponują bardzo szeroką ofertę diet pudełkowych – wegetariańskie lub wegańskie, bez nabiału, z obniżoną zawartością węglowodanów, a nawet diety premium naśladujące zawartością menu luksusowych restauracji i bogate w superfoods. Wiele z nich pozwala również na wybór dań zdalnie dzień przed dostarczeniem, by stuprocentowo dopasować się do Twoich preferencji. Catering dietetyczny możesz zamówić na stronie https://www.jakjesc.wroclaw.pl/

  1. Wprowadź aktywność fizyczną

Niezbędnym elementem zdrowego stylu życia jest aktywność fizyczna. Badania pokazują, że każdy rodzaj ruchu wydłuża życie, zwiększa produkcję hormonów szczęścia – endorfin i zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Aby zrobić formę na lato, nie musisz zmuszać się do biegania czy dźwigania ciężarów, jeżeli tego nie lubisz. Zdecyduj się na typ aktywności, który sprawia ci przyjemność: jogę, pilates, jazdę na rolkach, trenowanie sztuk walki czy nawet spacery. Zadbaj również o ruch poza treningami, wybierając chodzenie pieszo zamiast jazdy autem kiedy tylko masz taką możliwość; małe nawyki przynoszą największe zmiany.

  1. Pozwól sobie na odpoczynek

Regeneracja jest bardzo ważnym aspektem budowania sylwetki. Pamiętaj, że mięśnie nie rosną na treningach, a między nimi, przy odbudowywaniu włókien rozerwanych podczas ćwiczeń. Jeśli będziesz zbyt intensywnie trenować lub za mocno ograniczysz kalorie, przemęczysz się i stracisz motywację do kontynuowania drogi po upragnioną figurę. Odpoczynek pozwoli Ci odbudować zasoby energii i nabrać ochoty na dalsze działanie.

  1. Suplementacja i witaminy

Kluczowe dla osiągnięcia dobrej formy na lato jest po prostu zdrowie – bez niego ciężko do czegokolwiek dojść. Odpowiednio dobrane suplementy i kompleksy witamin przyspieszają efekty diety i ćwiczeń, wspomagają organizm dostarczając mu elementy których brakuje w diecie i przynoszą wiele dodatkowych zalet: wpływają pozytywnie na wygląd skóry i włosów, kondycję paznokci, odporność, a nawet funkcjonowanie układu trawiennego. Przed kupieniem suplementów warto udać się na badania krwi by dowiedzieć się czego mamy niedobory, a czego lepiej nie wprowadzać.

  1. Zacznij teraz!

Zrobione jest lepsze niż doskonałe – nie planuj dłużej, niż działasz i nie odkładaj wdrożenia zmian na później. Na drodze po dobrą kondycję i atrakcyjny wygląd najważniejsza jest wytrwałość, a im dłużej będziesz nad sobą pracować, tym lepsze osiągniesz efekty. Postaw sobie realne cele i dąż do nich systematycznie, stopniowo wprowadzając nowe nawyki.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ