Aktywność kobiety ciężarnej

0
330
Aktywność kobiety ciężarnej

Nie od dziś wiemy, że aktywność to zdrowie, którego pragniemy od zawsze. Ciąża to stan błogosławiony, podczas którego również należy pamiętać o aktywności fizycznej. Jednak w tym szczególnym okresie należy bardziej troszczyć się o swoje bezpieczeństwo, więc warto wiedzieć, jakie są w tej kwestii zalecenia i ograniczenia dla kobiet.

Sport dla ciężarnych

Samo oczekiwanie na pojawienie się małego członka rodziny, jest już ekscytującym przeżyciem. Ciało kobiety zmienia się, jak również jej tryb życia staje się bardziej siedzący. Kobieta traci na energii, i aby ją odzyskać warto podjąć umiarkowaną aktywność fizyczną. Ruch jest wręcz wskazany podczas ciąży, ale nie należy przesadzać z intensywnością ćwiczeń. Jeśli ciąża nie jest zagrożona, śmiało można rozpocząć poszukiwania odpowiedniej dla siebie formy ruchy.

Zakazana aktywność

Rodzaj i intensywność ćwiczeń ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w zaawansowanej ciąży. Trzeba więc nabyć najpierw odpowiednią wiedzę, by móc wybrać odpowiedni dla siebie rodzaj sportu. Niektóre formy ruchu są wręcz zakazane w tym paromiesięcznym okresie. Ćwiczenia, które wymagają od kobiety użycia dużej siły oraz wszelkie sporty ekstremalne nie są mile widziane. Lepiej sobie je darować na czas ciąży i powrócić do nich dopiero kiedy powrócą kobiecie siły po porodzie. Lepiej postawić na mniej wysiłkowe i bezinwazyjne sporty.

Co wybrać?

Dobrze dobrana aktywność fizyczna znacznie poprawi samopoczucie mamy i dziecka, zapewniając jej również prawidłową kondycję. Kobiety mogą śmiało uczestniczyć w zajęciach jogi, pilatesu czy aerobiku. Sprawdzi się tutaj także nordic walking, który możemy uprawiać praktycznie cały rok. Przyszłe mamy najczęściej wybierają pływanie oraz spacery, albo uczestniczą w zajęciach poza domem.

Spacer po parku nie tylko jest świetną i bezinwazyjną metodą uprawiania aktywności fizycznej, ale także sposobem na uporządkowanie rozbieganych myśli. Wybierać należy miejsca znajdujące się daleko od spalin samochodowych, które mają niekorzystny wpływ na zdrowie dziecka i matki.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Urszula Małecka
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ