Bosu – piłka do balansowania

0
176

Regularne ćwiczenia stanowią podstawę zdrowego stylu życia. Co ciekawe, można połączyć przyjemne z pożytecznym, dzięki nowoczesnemu przyrządowi gimnastycznemu, jakim jest BOSU. Piłka ta, nazywana także połową piłki do balansowania, stanowi znakomite narzędzie w walce ze zbędną tkanką tłuszczową. Wygląda ona jak przeciętna półkula o elastycznej, miękkiej powłoce, która zawiera jednak niezwykle stabilną podstawę. Dzięki temu, BOSU pozwala na balansowanie całym ciałem ćwiczącego, wzbogacanie codziennego treningu i rzeźbę większości partii mięśniowych. BOSU jest dość sporym przyrządem fitness, ponieważ jego średnica może wynosić od sześćdziesięciu trzech do sześćdziesięciu ośmiu centymetrów. Oznacza to, że decydując się na ćwiczenia na tym urządzeniu, warto zarezerwować sobie nieco więcej miejsca, by zapewnić sobie komfort treningów. Ze względu na fakt, że piłka ta jest tak prostym narzędziem ćwiczeń, idealnie nadaje się do samodzielnego treningu zarówno w klubie fitness, jak i w domowym zaciszu. Ćwiczący mogą wykonywać zarówno standardowe pozycje, wykonywane na piłkach gimnastycznych, jak i ubogacać swoje treningi przeróżnymi ćwiczeniami stepowymi. W jaki sposób można wykorzystać obie strony tego wygodnego urządzenia? Po pierwsze, miękka, pneumatyczna, gumowa powłoka będzie uginać się pod ciężarem ciała ćwiczącego, przez co będzie angażować partie mięśniowe brzucha, pleców oraz nóg, by ćwiczący instynktownie nie stracił równowagi. Gdy zdecydujemy się na odwrócenie BOSU na drugą stronę okaże się, że leży on podstawą (twardą częścią) do góry. Osoby regularnie uprawiające sport natychmiast zorientują się, iż BOSU stanowić będzie w ten sposób znakomite narzędzie do ćwiczeń wysiłkowych, takich partii mięśniowych, jak chociażby ramion.

Bosu – piłka do balansowaniaPojawia się zatem pytanie, do kogo tak naprawdę skierowane jest to niepozorne urządzenie o tak nieskomplikowanej budowie? Dzięki temu, że jest tak uniwersalne, ponieważ przyda się zarówno przy treningu funkcjonalnym, wzmacniającym, jak i modelującym, piłka w kształcie półkuli może zostać wykorzystywana do ćwiczeń przez: osoby starsze, dzieci, sportowców, osoby dopiero rozpoczynające regularne treningi, a nawet ofiary kontuzji i urazów oraz osoby, wymagające stałej rehabilitacji ruchowe. W przypadku tej ostatniej grupy docelowej, niezwykle zachęcającym powinien wydawać się fakt, że BOSU zmusza do angażowania nie tylko głównych partii mięśniowych, ale także tzw. mięśni głębokich, pozwalających na odpowiednie utrzymywanie pozycji całego ciała – to właśnie dzięki ćwiczeniom tych grup mięśniowych istnieje możliwość zminimalizowania ryzyka występowania kontuzji.

Jednym z najpopularniejszych ćwiczeń na półkuli BOSU jest to, służące rozgrzaniu mięśni brzucha. Wystarczy położyć przyrząd miękką stroną na podłodze i przyjąć pozycję leżącą przodem z podporą rąk. Dłonie opierać się będą więc po płaskiej stronie piłki lub na jej bokach. Następnie, ćwiczący powinien na przemian przyciągać kolana do klatki piersiowej i powtarzać ćwiczenie wielokrotnie.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ