Co powinieneś wiedzieć o treningu cardio?

0
288
Co powinieneś wiedzieć o treningu cardio

Każdy z nas uprawiał już jakiś sport bądź nadal to robi, ale nie każdy zastanawia się nad tym, czy wykonuje prawidłowo owe ćwiczenia. Niezależnie od tego jak długo już trenujemy, zła technika może być powodem, przez który nie widzimy oczekiwanych rezultatów. Ostatnio popularny stał się trening aerobowy, czyli trening cardio, który zyskuje coraz większą szerzę zwolenników.

Czym jest trening cardio i co daje?

Trening cardio to tak naprawdę dynamiczny wysiłek, podczas którego nasze mięśnie wykonują izotoniczną pracę, podczas której zmienia się ich długość, ale nie napięcie. Jest to umiarkowana intensywność na poziomie 60-75% tętna maksymalnego, który możemy zmierzyć za pomocą pulsometru. Dzięki takim parametrom, wysiłek może być kontynuowany przez dłuższy czas bez większej zadyszki trenującego.

Trening cardio jest pożądany przy utracie tkanki tłuszczowej, poprawie wytrzymałości całego organizmu oraz usprawnianiu układu sercowego i naczyniowego. Jest nawet wykorzystywany jako uzupełnienie sesji po ćwiczeniach stricte siłowych. Można taką formę aktywności śmiało stosować nie tylko w celach odchudzających, ale również dla utrzymania formy i poprawy wyników oraz ze względów zdrowotnych.

Kolejność wykonywanych ćwiczeń

Jeśli mamy w planie treningowym ćwiczenia siłowe i aerobowe do wykonania, najpierw zróbmy część siłową, ponieważ pracując aerobowo, energii dostarcza nam wtedy glikogen mięśniowy. Jeśli wykorzystamy już wcześniej jego zapasy podczas ćwiczeń siłowych, organizm nie będzie miał odpowiedniego paliwa i uruchomi procesy kataboliczne, podczas których dojdzie do spalania mięśni. Spalanie glikogenu w trakcie beztlenowego wysiłku, szybciej uruchomi procesy nastawione na redukcję tkanki tłuszczowej podczas treningu cardio. Sprawdzą się tutaj krótkie i maksymalne biegi sprinterskie, rugby, sztuki walki, które warto wykonać jako pierwsze.

Takie interwały wpływają efektywnie na spalanie tanki tłuszczowej w dość krótkim czasie. Jednak taki poziom intensywności nie jest odpowiedni dla każdego organizmu, szczególnie należy uważać w przypadku osób otyłych, w podeszłym wieku, po urazach czy z problemami kardiologicznymi.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Urszula Małecka
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ