Cukinia z kurczakiem

0
159
cukinia

Składniki – porcja przeznaczona dla trzech dorosłych osób:

1x duża cukinia

1x cebula

łyżeczka oliwy

2x ząbki czosnku

2x łyżki stołowe sosu sojowego

2 łyżki stołowe startego sera parmezan

przyprawy – tymianek, rozmaryn etc.

Przygotowanie:

Rozgrzej piekarnik do 250 stopni

cukiniaNa patelni rozgrzej oliwę, na której podsmaż : Na niej podsmaż cebulę i czosnek

Dodaj zmielonego kurczaka i duś przez około 10 minut. Cały czas pamiętaj o mieszaniu

Dopraw przyprawami jednocześnie dolewając sos sojowy

Pokrój cukinię w relatywnie grube plastry

Kurczaka przełóż do żaroodpornego naczynia, następnie ułóż plastry cukinii i posyp je parmezanem

Zapiekankę piecz w piekarniku przez około 30 minut w temperaturze 180 stopni.

Cukinia z kurczakiem to świetny wybór dla prawdziwych łasuchów. Jest to przede wszystkim bardzo sycący, ale jednocześnie niezwykle delikatny posiłek, ze względu na mięsko kurczaka, które nie obciąża żołądka, a jednocześnie potrafi każdego nasycić. Szczególną uwagę należy jednak zwrócić na walory cukinii w tym zestawieniu.

Cukinia to idealne warzywo dla odchudzających się. Jest niskokaloryczna i lekkostrawna, zawiera też sporo witamin i minerałów. Cukinia jest również pożądana w diecie antyrakowej oraz odkwaszającej. I co ważne, nie odkładają się w niej metale ciężkie.  Mówi się, że cukinia ma więcej witamin i minerałów niż inne warzywa dyniowate. Z pewnością jest ona dobrym źródłem witaminy A (niezbędnej do prawidłowego widzenia i dobrej odporności) – w 100 g cukinii znajduje się ok. 210 µg tego związku (dzienne zapotrzebowanie na witaminę A u osoby dorosłej wynosi 700 – 900 µg). Cukinia zawiera również witaminy z grupy B, (potrzebne m.in. do prawidłowej pracy układu nerwowego, w tym mózgu i sprawnego trawienia) oraz witaminę C, która wspomaga przyswajanie żelaza, wzmacnia układ odpornościowy, jest potrzebna dla rozwoju i regeneracji tkanek oraz dobrej kondycji zębów i dziąseł. Wspomniane witaminy A, C i z grupy B wrażliwe są na działanie wysokiej temperatury, dlatego bardzo młode cukinie warto jadać na surowo, razem ze skórką. Plus, jest bardzo smaczna.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ