Faszerowane bataty

0
13
bataty

Składniki na dwie porcje dla dwóch dorosłych osób:

3xduże bataty

pół brokułu

2x ząbki czosnku

łyżka stołowa oleju kokosowego

mozarella

1x łyżeczka słodkiej papryki

1x łyżka stołowa jogurtu greckiego

Przygotowanie:

Piekarnik należy rozgrzać do 200 stopni.

Bataty kroimy na pół i wkładamy do rozgrzanego piekarnika na 45 minut.

batatyGotujemy brokuł, mieszamy go następnie z solą, papryką, czosnkiem.

Wyciągamy bataty i robimy w nich dziury na farsz. Wyciągnięte nadzienie z batatów dodajemy do wcześniej przygotowanego farszu. Mieszamy to z mozarellą i dodajemy jogurt.

Farsz nakładamy do batatów, posypujemy mozarellą. Następnie wsadzamy je do piekarnika na około 5 minut.

Faszerowane bataty. Co sądzicie o takim pomyśle na ciekawy posiłek? Zapewne was zastanawia czym one są faszerowane. Oczywiście że brokułami i mozaerellą. W końcu brokuły to jedne ze zdrowszych warzyw. Brokuły posiadają właściwości przeciwzapalne, antyutleniające i przeciwalergiczne. Wspierają walkę z chorobami nowotworowymi, otyłością, korzystnie wpływają też na wzrok. Ze względu na niezwykle korzystne dla zdrowia właściwości, z pewnością nie może zabraknąć brokułów w diecie dla mózgu.

Poznaj właściwości brokułów dla zachowania dobrej kondycji mózgu! Brokuły znane są z wysokiej zawartości witaminy C  (200 gramów pokrywa jej dzienne zapotrzebowanie, co pozwala podnieść odporność organizmu i pozbyć się na przykład alergicznego kataru. Witamina C jest także silnym antyutleniaczem, co oznacza, że neutralizuje działanie wolnych rodników. Dodatkowo brokuły zawierają także duże ilości witaminy B, A, K, które umożliwiają wchłanianie witaminy D. Zatem jedzenie brokułów jest zalecane przy kuracji witaminą słońca. Trudno się dziwić, patrząc na powyższą listę, że brokuł jest zasadniczo uznawany, za jedno z najzdrowszych warzyw, jakie możecie obecnie znaleźć. Chociaż trzeba przyznać, nie każdy lubi smak brokułów.

 

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ