Jak dobrać dietę do treningu

0
308

Jak dobrać dietę do treningu? Co powinno się jeść przed, a co po ćwiczeniach? Jak uzupełnić płyny w organizmie? Zapraszamy do lektury!

Jedzenie przed i po treningu

Aby trening był efektywny, dieta przed ćwiczeniami i po nich powinna być zróżnicowana. Przed dużym wysiłkiem fizycznym zalecane jest spożywanie lekkostrawnych pokarmów o niskim indeksie glikemicznym, takich jak jogurt z dodatkami lub miska płatków pełnoziarnistych z mlekiem. Niski indeks glikemiczny ma większość warzyw oraz niektóre owoce, dlatego warto do takiego posiłku dodać jeszcze szklankę owoców typu agrest, czereśnie lub zagryźć avocado, jabłkiem albo bananem. Po treningu niedobory glikogenu mięśniowego można uzupełnić prostymi węglowodanami i chudym białkiem. Zalecane jest, by podregenerować organizm w ciągu dwóch pierwszych godzin od zakończenia treningu, ponieważ po wzmożonym wysiłku fizycznym nasze ciało może potrzebować dużych ilości białka. Drogocenne białko odnajdziemy w takich produktach jak ryby (np. łosoś lub halibut), jaja, chude mięso oraz nabiał (twaróg, mleko). Jako dodatek do mięsa można użyć pełnoziarnistego pieczywa lub warzyw, nie zapominajmy również o płynach!

Trening siłowy a dieta

Aby zregenerować ciało po ciężkim treningu siłowym, należy dostarczyć organizmowi posiłek w dwóch turach. Najpierw, do około pół godziny po treningu powinno się zjeść posiłek lekki (może być nawet w formie owocowego shake’a, byleby zawierał węglowodany proste), a następnie, do 2 godzin po ćwiczeniach posiłek złożony z dużej ilości węglowodanów oraz białka. W ten sposób nie tylko uchronimy nasze mięśnie przed katabolizmem, ale i zapewnimy im odpowiedni budulec. Podobnie postępuje się w przypadku treningu biegowego. W końcu nie po to rzeźbimy ciało i pracujemy nad mięśniami, by je utracić w wyniku niedoboru energii!

Jak uzupełnić płyny w organizmie? 

W trakcie intensywnych ćwiczeń nasz organizm traci wodę oraz elektrolity. Dlatego ważne jest, aby je na bieżąco uzupełniać. Na rynku jest wiele napojów izotonicznych dedykowanych sportowcom, takich jak Oshee, Isostar, czy Orsalit. Płyny te są bardzo szybko wchłaniane przez organizm, nie dopuszczając do jego odwodnienia oraz mają na celu wyrównanie poziomu wody, elektrolitów, witamin oraz soli mineralnych w naszym ciele. Jednak nie należy przesadzać z ilością stosowanych napojów dla sportowców, ponieważ zawierają one również dużo cukru i pustych kalorii, a więc mogą powodować tycie. Skutecznym rozwiązaniem jest przyrządzenie napoju izotonicznego w domowy sposób – wystarczy szklanka wody z cytryną i odrobina soli, by wyrównać poziom elektrolitów w organizmie! 

Jeśli interesują Cię porady związane z dietą, zdrowiem oraz sportem i chcesz być na bieżąco z trendami ze świata ludzi aktywnych fizycznie, koniecznie zaglądnij na portal NaTreningu.net. Znajdziesz tam najlepsze porady dotyczące ćwiczeń, fitness, suplementów oraz sportowych diet!  

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ