Jak jeść, żeby się najeść, a przy tym nie przytyć – dobre rady dla małych i dużych łakomczuchów

0
253
oliwa

Jedzenie może i często jest przyjemnością. Jednak dla wielu z nas owa przyjemność kończy się nadprogramowymi kilogramami. Cóż, jeść lubimy, ale czasem nie wiemy kiedy przestać. Można więc uznać, że niejako niektórzy są skazani na otyłość, jednak nic bardziej mylnego. Wszak można jeść i co ważne się najeść, przy czym trzeba wiedzieć co jeść i jak jeść i tego właśnie dowiecie się z naszego wpisu.

Jak jeść, czyli kiedy jeść

Będąc nastolatką sądziłam, że mogę jeść wszystko i w ilości hurtowej, a i tak wyglądałam niczym skoczek narciarski na restrykcyjnej diecie. Jednak okazało się, że już po 25 roku życia jakoś metabolizm się zmienił, a więc moje nawyki objadania się czy jedzenie w nocy wyszły dosadnie. Cóż można by powiedzieć taki mamy klimat i zaakceptować to bądź coś zmienić. Zdecydowanie lepiej postawić na tą drugą formę. A więc chcąc utrzymać pożądaną sylwetkę i nie wpaść w objęcia nadwagi wiedząc, że za zakrętem czeka otyłość trzeba przestać jeść w nocy. Ostatni posiłek należy spożywać przynajmniej kilka godzin przed snem, swoją drogą na pewno lepiej się wtedy śpi, niż gdy jest się bardzo przejedzonym. Swoją drogą bardzo ważna jest też ilość posiłków i rozplanowanie ich.   Tutaj zasada jest prosta: należy jeść około 5 posiłków dziennie, przy czym śniadanie to absolutne must have. Jemy więc mniejsze ilości, ale za to częściej.

Nie rób z żołądka śmietnika

warzywaCóż, wielu z nas ma tendencję, że objadając się potrafi zjeść nie tylko duże ilości, ale jeszcze produkty śmieciowe. To także szybka droga do otyłości, która jest bardzo, ale to bardzo niebezpieczna. A czasem wystarczy tak niewiele, czyli wystarczy tylko nie kupować chipsów, frytek, nuggetsów czy innych gotowców, które są ciężkostrawne, niezdrowe, a do tego bardzo kaloryczne.  Trzeba też wiedzieć, że żołądek ma swoją pojemność, ale może się też rozciągać, co oznacza, że jeżeli ciągle będziecie się objadać, to potem ciężko będzie Wam zatrzymać machinę, która zmierza prosto do dużej otyłości. Czyli czas najwyższy na podjęcie decyzji, by zadbać o siebie i o swoje zdrowie. Można też postawić na pewien sposób, który sprawdza się całkiem dobrze, a więc warto robić listy zakupów i na tej podstawie robić zakupy, czyli kupować tylko to, czego potrzebujecie, np. na tydzień.

Dobre rozwiązania dla każdego

Życie można, a nawet trzeba sobie ułatwiać, dlatego też jeżeli zupełnie nie potraficie gotować, to zawsze możecie zamawiać dietę z dowozem. Zróżnicowane, niskokaloryczne posiłki i obłędnie smakujące to tylko niewielka część zalet, wszak zamawianie takiego jedzenia to też oszczędność czasu, który zwyczajnie można wykorzystać na uprawianie aktywności. Zatem zamiast stać przy garach lepiej wyjść na dwór pobiegać czy pospacerować albo spotkać się z przyjaciółmi i świetnie się bawić. W wolnym czasie możecie też wziąć relaksującą kąpiel czy poczytać książkę, a nawet potańczyć przy ulubionej muzyce, czyli możliwości jest sporo. Oczywiście jeżeli lubicie, możecie też gotować, ale posiłki powinny być lekkostrawne i odpowiednio zbilansowane, czyli jemy dużo warzyw, a mało mięsa, za to sporo ryb.

Z czego zrezygnować, a na co postawić?

zakaz fast-foodOdżywiając się zdrowo wcale nie musicie chodzić głodni. Ba! Nawet możecie podjadać i to chipsy, ale z… warzyw. Warzywne przekąski choćby z marchewki czy buraka naprawdę są smaczne, a jakże zdrowe. Jeżeli lubicie podjadać oglądając film, to zamiast wybierać popcorn, pokrójcie w cienkie plasterki ogórka zielonego oraz paprykę i zajadajcie. Pewnym patentem na głód jest picie wody, ale niegazowanej. Zamiast słodyczy jedzcie owoce. Małokaloryczne są arbuzy, porzeczki, truskawki czy melony. Do tego zrezygnujcie z alkoholu, który ma w sobie sporo kalorii, a dodatkowo jeszcze spowalnia metabolizm.  Przypominamy także, że posiłki muszą zawierać dużą ilość warzyw, natomiast zdecydowanie mniejszą ilość mięsa. Do minimum warto zredukować produkty pochodzenia zwierzęcego, co obejmuje także produkty mleczne, które zdecydowanie możecie zastąpić produktami roślinnymi typu mleko sojowe czy migdałowe, które sprawdzi się nawet dla miłośników latte.

Nie trzeba głodować, by dobrze wyglądać. Pamiętajcie więc, że czasem drobne zmiany mogą przynieść duże efekty.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ