Jak stosować gainer i czy jest on bezpieczny?

0
65
Jak stosować gainer i czy jest on bezpieczny?

Nie od razu Rzym zbudowano i nie od razu staniesz się atletą… ale jesteś w stanie ten proces przyspieszyć. Szukając suplementów wspomagających przyrost masy mięśniowej, prędzej czy później trafisz na gainery. Co warto o nich wiedzieć? Czy gainer jest zdrowy? Dowiedz się już teraz.

Co to jest gainer?

Jak łatwo można wydedukować, słowo “gainer” jest zapożyczone z języka angielskiego od czasownika “gain”, czyli zyskać, zdobywać. Co konkretnie zdobywać? Gainer jest odżywką dla osób aktywnych fizycznie, szczególnie polecaną dla bywalców siłowni. Suplement ten jest cennym źródłem białka i węglowodanów, a więc budulca mięśni oraz dostarczyciela energii, których organizm potrzebuje podczas intensywnych ćwiczeń. W gainerze znajduje się zazwyczaj od trzech do czterech razy więcej węglowodanów niż białek. Poza tymi dwoma głównymi składnikami w odżywce mogą się pojawić (w zależności od producenta): tłuszcze, kreatyna, tauryna, witaminy C, E, A, D, B1, B2, B12.

Jeśli masz dylemat, jaki gainer na masę jest dla Ciebie najlepszy, możesz się kierować gustem swojego podniebienia. Celem lepszego wchłaniania gainer ma różne smaki, np. czekoladowy, waniliowy, karmelowy, bananowy. Przygotowana z mlekiem lub wodą odżywka przybiera najczęściej formę serwatki.

Jaki gainer na masę?

Na suplementacji gainerem w największym stopniu skorzystają sportowcy mający problem z przybraniem na wadze ze względu na szybki metabolizm. W połączeniu z dietą dostosowaną do planu treningowego, gainer pomoże w szybkim tempie rozbudować tkankę mięśniową – w 100g produktu może być 350-400 kcal.

Kiedy zastanawiasz się, jaki gainer na masę wybrać, odpowiedź jest prosta: prawie każdy jest dobry na przyrost kilogramów, ponieważ prawie każdy jest wysokoenergetyczną bombą. Dlaczego prawie robi w tym przypadku różnicę? Warto jest bowiem zwrócić uwagę na to, aby odżywka pochodziła od renomowanej marki, która ma doświadczenie w produkcji suplementów dla sportowców.

Jak stosować gainer?

Wpływ odżywki na człowieka jest inny w zależności od tego, czy spożywa się ją przed czy po ćwiczeniach. Jak stosować gainer, aby w trakcie treningu mieć dużo energii i nieco zahamować nadciągające zmęczenie? W takim przypadku warto go spożyć do kwadransa przed planowaną sesją na siłowni. Ponieważ jest on w postaci płynnej, nie obciąży żołądka i prędko zostanie wchłonięty przez organizm. Więcej korzyści ze stosowania gainera poczujesz wtedy, gdy będziesz go suplementować po zakończonych ćwiczeniach. Wówczas pomoże on zregenerować Twoje mięśnie i uzupełnić straty glikogenu.

Pamiętaj, żeby stosować odżywkę zgodnie z zaleceniami producenta zawartymi na opakowaniu, a równocześnie z suplementacją spożywać dietę dostosowaną do Twojego planu treningowego. Najlepiej będzie, jeśli skonsultujesz to ze swoim trenerem personalnym lub dietetykiem.

Czy gainer jest zdrowy?

Spożywanie gainera nie jest szkodliwe dla człowieka. Niemniej jednak u poszczególnych osób mogą się pojawić efekty charakterystyczne dla sytuacji, gdy organizm przyjmuje dużą porcję węglowodanów, białka i cukrów. Co można wtedy zaobserwować? Będą to objawy, takie jak wzdęcia, pogorszenie cery, problemy z prawidłową pracą jelit i nerek. A zatem czy gainer jest zdrowy? Jak najbardziej, pod warunkiem, że nie traktujemy go jako alternatywy dla zdrowej i zbilansowanej diety.

Gainery na Sport-Shop.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ