Jaki sprzęt jest potrzebny, by trenować w domu?

0
590
Jaki sprzęt jest potrzebny, by trenować w domu

Jak utrzymać formę, kiedy w czasie epidemii wszystkie siłownie są zamknięte? Wystarczy, że zaopatrzysz się w prosty sprzęt do ćwiczeń, który daje Ci naprawdę olbrzymie możliwości ćwiczenia w domu. Zobacz, jakie akcesoria będą Ci potrzebne i już teraz zacznij pracować nad swoją formą.

Hantle – pracuj nad siłą wielu partii mięśni

Jeśli podczas ćwiczeń w domu chcesz rozwinąć różne partie swoich mięśni, najlepiej pomogą Ci w tym hantle. Możesz zdecydować się na hantle żeliwne, które przy niewielkiej objętości gwarantują duże obciążenie. Ich największą zaletą jest to, że możesz dociążać sztangielki w zależności od swojej siły. Do ćwiczeń fitness z niewielkim obciążeniem doskonale przydadzą się hantle winylowe. Charakteryzują się stałym ciężarem i estetycznym wyglądem.

Jakie ćwiczenia wykonasz z hantlami?

Hantle dają dużą swobodę w trenowaniu różnych partii ciała. Szereg zróżnicowanych ćwiczeń w pozwala wykonać intensywny i skuteczny trening.

  • Ramiona – dzięki hantlom wzmocnisz bicepsy i tricepsy. Te mięśnie trenujesz podczas najmniej skomplikowanych ćwiczeń, takich zginanie i wyprosty ramion.
  • Obręcze barkowe – tę partię mięśni wzmocnisz dzięki takim ćwiczeniom, jak wyciskanie i wznosy ramion.
  • Mięśnie grzbietu – przenoszenie hantli nad głową lub podciąganie ich w opadzie pozwalają wzmocnić mięśnie grzbietu.
  • Mięśnie ud i pośladków – dodatkowe obciążenie w postaci hantli zwiększy intensywność i skuteczność przysiadów lub wypadów.

Drążek do podciągania – dla niebojących się wyzwań

Na drążku wykonasz szereg ćwiczeń z wykorzystaniem masy własnego ciała. Drążek do podciągania daje niezmierzone możliwości, choć oczywiście jest wyzwaniem znacznie trudniejszym niż ćwiczenia z hantlami. Do wyboru masz drążki rozporowe, które umieszcza się we framugach drzwi, drążki do montowania na drabinkach gimnastycznych lub trwale przykręcane do sufitu.

Jak ćwiczyć na drążku?

Najpopularniejsze ćwiczenia na drążku to oczywiście podciąganie. W zależności od ułożenia rąk możesz podciągać nachwytem lub podchwytem, pierwsza metoda rozwija mięśnie grzbietu, druga przede wszystkim bicepsy. Jeśli nie jesteś w stanie podciągnąć się zbyt wiele razy, możesz spróbować również opuszczania, które przygotuje Cię do efektywniejszego podciągania. Dobrym ćwiczeniem są również statyczny zwis czy podciąganie kolan podczas zwisu.

Gumy do ćwiczeń

Gumy do ćwiczeń w ostatnim czasie zyskują coraz większą popularność. Są to gumy zamknięte w okrąg o różnej długości. Ich funkcją jest stawiania mięśniom oporu, dzięki czemu znakomicie zdają egzamin podczas treningu, rozciągania, rehabilitacji. W zależności od grubości oraz długości dzielą się na:

  • gumy Powerband o długości 208 cm,
  • gumy Miniband o długości 61 cm,
  • gumy bez zamkniętego obwodu.

Ćwiczenia z gumami przyczyniają się przede wszystkim do poprawy elastyczności i mobilność mięśni.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ