Najczęstsze błędy, przez które nie możesz schudnąć

0
343
Najczęstsze błędy, przez które nie możesz schudnąć

Dieta kojarzy się wielu osobom z perspektywą restrykcji kalorycznych, licznymi wyrzeczeniami, wiecznym uczuciem głodu oraz wyciskaniem potu. Dodatkowo po zastosowaniu takiego programu, nie widzą one żadnych efektów, a waga stoi w miejscu. Źle zbilansowana dieta i nieodpowiednio dobrane ćwiczenia, mogą być powodem tego, że nie osiągamy oczekiwanych rezultatów. Co może być zatem przyczyną problemów ze schudnięciem?

Problem z wagą – jak mu zaradzić?

Wszelkie wahania masy ciała są niekorzystne nie tylko dla kondycji naszego ciała, ale również dla stanu zdrowia psychicznego. Przyczyniają się one do rozregulowania metabolizmu oraz szybszego tycia. Znany wszystkim efekt jo-jo, jest wynikiem niewłaściwie przeprowadzonej diety. Kuracja odchudzająca jest długotrwałym procesem, do którego musimy się najpierw odpowiednio przygotować. Nie warto liczyć na szybki efekt diety cud, która może nawet pogorszyć nasz stan zdrowia i doprowadzić do szybkiego zwiększenia się masy ciała, którą trudno będzie w przyszłości zredukować. Podstawą wszelkich zmian jest przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych, co robimy stopniowo. Aby dobrze zaplanować plan odchudzania, należy wziąć pod uwagę swój plan dnia, codzienne menu, godziny spożywania posiłków oraz ilość aktywności fizycznej.

Nie trzeba zaczynać od restrykcyjnego liczenia kalorii spożywanych produktów, ale należy pamiętać o regularnym jedzeniu posiłków, które przygotujemy samodzielnie w domu. Trzeba też zwrócić uwagę na odpowiednie przerwy między posiłkami, podczas których nie podjadamy jakiś dodatkowych przekąsek. Jemy powoli, aby do mózgu zdążyła dotrzeć informacja o uczuciu sytości. Robiąc zakupy, czytaj uważnie ich skład na etykietach i wybieraj produkty jak najmniej przetworzone. Nie trzeba chyba wspominać o tym, aby zrezygnować ze słodyczy, słodzonych napojów oraz tłustych potraw w połączeniu z węglowodanami prostymi. Nie należy się jednak głodzić czy rezygnować ze śniadania, ponieważ będziemy cały dzień i tak myśleć o jedzeniu co spowoduje nieprzyjemny dyskomfort. Kolację należy natomiast jadać lekkostrawną i najlepiej nie później niż 3 godziny przed snem.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Urszula Małecka
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ