Odchudzanie – jak jeść mniej?

0
313
Odchudzanie

W większości przypadków trudności ze schudnięciem związane są z naszą sferą psychiczną – często wiemy, że dostarczamy organizmowi wystarczająco wiele składników odżywczych, ale mimo to odczuwamy w żołądku pustkę. Ta pustka może bardzo źle wpływać na nasze samopoczucie, tak że w końcu poddajemy się, by tylko dobry nastrój wrócił. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym dobry nastrój można utrzymać, a przy tym schudnąć, jeszcze bardziej go poprawiając.

Odchudzanie, dieta ketogeniczna, jak schudnąć – dietetyk.edu.pl

Ilość i jakość

Pierwsza myśl, która nasuwa się po zdecydowaniu się na odchudzanie, to „muszę jeść mniej”. Niestety często na tym się kończy. W rezultacie jemy cały czas to samo, ale w mniejszej ilości. Tymczasem aby przejść przez proces odchudzania równie ważne jest kontrolowanie jakości spożywanego jedzenia. Najprościej mówiąc, jedzmy więcej produktów niskokalorycznych. Wtedy pokarm jaki dostarczamy ma większą objętość, przez co żołądek łatwiej jest przekonać, że jest syty. Zrezygnować należy zatem z produktów o dużej zawartości tłuszczu, ale także tych bardzo słodkich – cukry proste rozkładają się szybko, więc nie służą podtrzymywaniu sytości. Decydować się trzeba na produkty pełne węglowodanów złożonych, najlepiej tych o dużej zawartości błonnika – jest to składnik, którego nie trawimy, dlatego dobrze „wypycha” przewód pokarmowy i wspomaga pracę jelit. Warto zwrócić się też w stronę białka – duże jego ilości znajdują się na przykład w niskotłuszczowym twarogu, czy chudym mięsie. I w końcu – nie zapominajmy o soli. Jej duże spożycie utrudnia chudnięcie, szczególnie że zatrzymuje ona wodę w organizmie. Jest jej szczególnie wiele w produktach mocno przetworzonych, dlatego starajmy się ich unikać.

Regularność kluczem do sukcesu

Trzeba też wiedzieć kiedy jeść. Doskonałym scenariuszem jest jedzenie co dzień w tych samych porach – łatwiej wtedy o kontrolę, dlatego starajmy się mniej więcej trzymać swojej „pory karmienia”. Co do ilości posiłków – niech będzie to zawsze przynajmniej 3, a najlepiej dążyć do idealnych 5 – względnie duże śniadanie, skromne drugie śniadanie, suty obiad, skromny podwieczorek i kolacja. Istotne jest unikanie podjadania między posiłkami – jest to praktyka lekceważona, a już jej wyeliminowanie może znacznie ułatwić chudnięcie.

Pij!

Wodę pić trzeba. Pomijając fakt, że jest nam po prostu niezbędna do funkcjonowania, jest też potężnym narzędziem ułatwiającym odchudzanie. Jak by nie było – zajmuje ona przestrzeń i wlewając ją w żołądek, oszukujemy go nieco. Takie oszustwo co prawda szybko wychodzi na jaw – tym bardziej że woda prędko przechodzi dalej, ale czasem pozwoli zwalczyć pokusę podjedzenia na 20 minut przed kolejnym posiłkiem. Można pić także inne płyny, oczywiście unikając napojów słodkich – pozostańmy przy wodzie, herbacie, ostatecznie soku. Szczególnie wart uwagi jest niskokaloryczny sok pomidorowy, ale trzeba zwracać uwagę na zawartość w nim soli – producenci często dodają do soku pomidorowego jej duże ilosci.

Podsumowanie

Można chudnąć bez odczuwania nieustannego głodu. W tym celu musimy pamiętać o jedzeniu odpowiednich produktów w regularnych odstępach. Pomocne w odchudzaniu jest także spożywanie dużej ilości płynów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ