Odpowiednie pH przedłuży Ci życie

0
170

W mgnieniu oka przerabiamy artykuły dotyczące zdrowego żywienia, w sklepie coraz więcej czasu spędzamy na analizie składu produktów, które kupujemy. Przerażamy się na widok takich nazw jak konserwanty, E211, E280… E 350, sztuczne barwniki ale czy spożywanie naturalnego, nieprzetworzonego jedzenia sprawi że uchronimy się od dolegliwości i chorób, które te chemiczne dodatki powodują?

Jak dowodzą badania ogromne znaczenie dla naszego zdrowia ma zachowanie odpowiedniej równowagi kwasowo-zasadowej. Jest ona niezbędna dla zachowania prawidłowych procesów życiowych. Aby równowaga ta pozostała w normie należy zadbać o odpowiednią proporcję kationów i anionów w płynach ustrojowych, co w dużej mierze wpływa na prawidłową wartość pH i funkcjonowanie organizmu.

Wartości oznaczane jako 7 są neutralne, wszystkie inne poniżej to kwasy a powyżej zasady. Idealny wynik dla organizmu człowieka to 7, 4 a wszelkie wahania w kierunku minimum i maksimum w skali pH mogą doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych a nawet śmierci.

Najczęściej spotykanym objawem zakwaszenia jest ostre lub przewlekle zapalenie błony śluzowej żołądka, zaparcia, osłabienie układu odpornościowego, zatrzymywanie wody w organiźmie, wypadanie włosów, kruchość paznokci, zakażenia grzybicze czy reumatyzm. Istotne znaczenie jeśli chodzi o utrzymanie prawidłowej wartości pH ma leczenie chorób nowotworowych. Jak wynika z badań komórki rakowe rozwijają się szybciej w kwaśnym środowisku. Jeśli nasza dieta jest bogata w produkty kwasotwórcze to nasz organizm jest bardzo obciążony.

Jak sprawdzić ile wynosi nasze pH? Należy w tym celu zbadać ph krwi, pH moczu lub pH śliny. Wszystkie te badania wykonamy w laboratorium.

Najlepsze proporcje to spożywanie 80% produktów zasadotwórczych i 20% kwasotwórczych. Co znajdziemy w tych pozycjach? Zapraszamy do zapoznania się z informacjami poniżej:

1. produkty kwasotwórcze:
a) wysoko kwasotwórcze (kawa, czarna herbata, cukier, słodycze, biała mąką i mączne produkty, wędliny i mięsa),
b) średnio kwasotwórcze (piwo, makaron pełnoziarnisty, jajka, ryby, chleb żytni),
c) słabo kwasotwórcze (orkisz, twaróg, kasza gryczana, otręby),
2. produkty neutralne (jogurt naturalny, serwatka),
3. produkty zasadotwórcze:
a) słabo zasadotwórcze (zielona herbata, cebula, kalafior, jabłka, gruszki, maślanka),
b) średnio zasadotwórcze (kapusta, pomarańcze, winogrona, seler, cytryna, marchew),
c) wysoko zasadotwórcze (kiwi, arbuz, grzyby, cukinia, szpinak).

Jeśli zależy nam na zdrowiu postarajmy się zwiększyć w diecie ilość produktów zasadotwórczych a ograniczmy te kwasotwórcze.

serce.info.pl

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Urszula Małecka
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ