Plany treningowe dla amatorów

0
417
Plany treningowe dla amatorów

Wysiłek fizyczny jest wpisany w fizjologię naszego organizmu i coraz więcej osób, zaczyna doceniać jego korzystny wpływ na ciało. Nie ma jednak jednego i zarazem najlepszego programu treningowego dla wszystkich. Na szczęście mamy do wyboru licznych profesjonalistów w tym zakresie, którzy dostosują go dla naszych indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Bardzo dobrą opcją jest rozpoczęcie aktywności fizycznej pod okiem doświadczonego trenera. Na początku sprawdzą się najprostsze zestawy ćwiczeń, które z czasem staną się bardziej zaawansowane.

Zanim zaczniesz

Najważniejszą podstawą jest wykonywanie ćwiczeń w sposób poprawny technicznie. Źle wykonywane ćwiczenia mogą przynieść więcej strat niż pożytku, a nawet doprowadzić do poważnej kontuzji już na wstępie. Dlatego sprawdzi się na początku trening pod okiem instruktora, który pokaże jak wykonać odpowiednio dane ćwiczenie, co uchroni nas przed zrobieniem sobie krzywdy. Ćwiczeni są podzielone na serię, która składa się z określonej liczby powtórzeń. Minimum na początek to 10 powtórzeń, które z upływem czasu będziemy zwiększać stopniowo. Między seriami należy pamiętać o krótkim odpoczynku, którego czas trwania zależy od naszego stanu zmęczenia. Dojdzie również do tego zwiększanie obciążenia, które początkowo jest niewielkie, aby pobudzić do pracy mięśnie. Dokładność i precyzja ruchu oraz tempo są bardzo ważne, jeśli liczymy na dobre rezultaty. Nie należy zapominać o prawidłowym oddychaniu, które jest bardzo istotne podczas ruchu. Wdech bierzemy na początku wykonywania ćwiczenia, a wydech w momencie największego napięcia mięśniowego.

Ile ćwiczyć

Częstotliwość treningów jest bardzo ważna dla naszych wyników oraz regeneracji. Początkujący ćwiczą często co drugi dzień, co daje czas na odpoczynek mięśniom. Nie można się forsować, godzina ćwiczeń wystarczy, jeśli wiemy jak prawidłowo to robić. Każda pora dnia nadaje się na trening, który musi poprzedzać rozgrzewka w formie przebieżki czy też skoków na skakance. Jej celem jest przygotowanie nas do właściwego treningu i może uchronić przed niejedną kontuzją. Należy o niej pamiętać również po zakończeniu treningu. Nadają się do tego ćwiczenia rozciągające i statyczne.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Urszula Małecka
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ