Pudding z tapioki

0
75

Składniki na dwie porcje dla dorosłych osób:

400 ml mleka kokosowego

jedna czwarta szklanki tapioki

kawałek laski wanilii ewentualnie łyżeczka pasty waniliowej (polecamy jednak laskę wanilii)

2 łyżki cukru brzozowego (ksylitolu) ewentualnie mogą być dwie łyżki syropu klonowego

Przygotowanie

W garnku zagotować mleko kokosowe. Na mleko które wciąż będzie się gotować, należy wsypać tapiokę. Zagotować mleko, przykryć i gotować pod przykryciem przez około 25 minut (przy małej tapioce) lub 45 (jeżeli tapioka jest duża).  Na gotujące się mleko wsypać tapiokę. Zagotować, przykryć, gotować pod przykryciem przez ok. 20-25 minut (drobne kuleczki tapioki) i ok. 40-45 minut (większe kuleczki).

Pamiętaj o mieszaniu co kilka minut.

Gdy kulki będą całkowicie przezroczyste, to znak że tapioka jest ugotowana.

Na początku gotowania dodać przepołowioną i wyłuskaną wanilię (laskę wraz z ziarenkami) i cukier. Ugotowany deser powinien mieć płynną konsystencję.

Dodatki:

Pudding z tapiokiczekolada – na koniec gotowania dodać 2 kostki gorzkiej czekolady, wymieszać. Dodaj do tego banana

Nasiona innych owoców dodaj na końcu gotowania

Pudding z tapioki. Brzmi ciekawie? Według nas nawet bardzo. Wciąż jednak pozostaje kwestia, jak ten niecodzienny deser smakuje. A my możemy wam powiedzieć tyle, że smakuje po prostu obłędnie. Nie musicie nam jednak wierzyć na słowo. Sami przygotujcie swój pudding z tapioki i sprawdźcie. A na pewno będziecie zachwyceni rezultatami. Wartość energetyczna tapioki wynosi 1499 kJ, co odpowiada 358 kcal. Tapioka jest bogatym źródłem węglowodanów – w 100 g produktu znajduje się ich aż 88.7 gramów.

Nie zawiera prawie wcale błonnika (jedynie 0.9 g) i posiada znikomą ilość tłuszczy nasyconych. Minerały odżywcze w Tapioce to: 0.1 mg cynku, 7 mg fosforu, 1 mg magnezu, 11 mg potasu, 1 mg sodu, 20 mg wapnia, 1.6 mg żelaza na 100 g tapioki.  Czyni to więc z niej źródło przede wszystkim, czystych węglowodanów. Jest więc idealne dla osób ćwiczących na siłowni. Wtedy wystarczy jedna porcja takiego puddingu i na pewno szybko odzyskacie energie. Dlatego też, tak wiele osób decyduje się na spożywanie tapioki (mamy tu oczywiście na myśli rozmaitych sportowców). Według was, niewątpliwie warto nauczyć się tego przepisu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ