Sałatka szparagowa

0
168
Sałatka szparagowa

Składniki:

białe szparagi

zielone szparagi

półtora łyżeczki cukru

250 gram pomidorów koktajlowych

koperek

4x łyżki stołowe oleju słonecznikowego

2x bagietki

 

Przygotowanie:

Obieramy białe szparagi oraz gotujemy we wrzącej wodzie dodajemy jedną łyżeczkę soli i cukru. Gotowanie powinno trwać 15 minut.

Na ostatnie 5 minut do wrzątku wrzucamy zielone szparagi z odciętymi końcówkami.

Pomidory koktajlowe kroimy w małe ćwiartki

Posiekany koperek dodajemy do pomidorków. Mieszkamy z olejem, pieprzem, łyżką stołową wody oraz soli

Bagietki podgrzewamy przez 5 minut w temperaturze 200 stopni.

Wyjmujemy szparagi, zalewamy wodą i odsączamy. Układamy na talerzu, polewamy pomidorkami, kropimy sosem winegret. Podajemy razem z odpowiednio podgrzanymi bagietkami.

Sałatka szparagowaCo sądzicie o zjedzeniu przepysznej i zdrowej sałatki szparagowej? Według nas jest to naprawdę cudowny pomysł, warty rozważenia. Zwłaszcza, jeżeli weźmiemy pod uwagę zdrowotny aspekt szparagów. Szparagi nie zawierają w sobie żadnych tłuszczów, co tłumaczy ich częstą obecność w dietach odchudzających. Posiadają natomiast trochę białka i minerałów, zwłaszcza potasu, fosforu, selenu, manganu i miedzi, a w mniejszych ilościach także wapnia, żelaza, magnezu i cynku. Najbardziej godne podziwu jest jednak ich naładowanie witaminami, a konkretnie:

Witaminą C, która wspomaga odporność i układ krwionośny

Witaminą A, odpowiedzialną za dobry stan skóry i wzroku

Witaminą B1, która reguluje metabolizm cukru i pomaga nam czuć się energicznie, jednocześnie ułatwiając skupianie uwagi i wspomagając system nerwowy.

Witaminą B2, odpowiadającą za produkcję energii przez komórki.

Witaminą B6, bez której czujemy się zmęczeni i skłonni do depresji.

Witaminą E, chroniącą oczy, serce i zapobiegającą nowotworom.

Witaminą K, poprawiającą krzepliwość krwi i strukturę kości. W 150 g szparagów otrzymujemy już 150% rekomendowanego dziennego zapotrzebowania na witaminę K!

Kwasem foliowym, cennego zwłaszcza dla kobiet ciężarnych i planujących dziecko, a także dla przyszłych tatusiów. Niedobór kwasu foliowego w pierwszym trymestrze ciąży może prowadzić do poważnych wad rozwojowych płodu.

Czego można chcieć więcej kochani?

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ