Siłownia dla początkujących

0
63

Moda na bycie „fit” zatacza coraz szersze kręgi. Jest to dobre, gdyż obok smukłej sylwetki propagowany jest też zdrowy tryb życia – aktywność fizyczna i zbilansowana zdrowa dieta, których połączenie pozwala na uniknięcie wielu chorób i lepsze samopoczucie. Jednak wiele osób obawia się rozpoczęcia regularnej aktywności fizycznej. Często uważają, że konieczne są intensywne biegi czy treningi na siłowni. Szczególnie trudno wielu osobom jest przełamać się do ćwiczenia na siłowni. Czy faktycznie już od początku musimy stawiać na duży wysiłek i znać wszystkie ćwiczenia, które są dla nas wskazane? Okazuje się, że najlepiej zaczynać małymi kroczkami, aby nie nadwyrężyć organizmu. Jak zatem zacząć swoją przygodę z siłownią, aby była to długa, przyjemna, a przede wszystkim zdrowa przygoda?

Plan treningowy – siłownia dla początkujących

Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z ćwiczeniem na siłowni, muszą przede wszystkim pamiętać, żeby się nie przeforsowywać, aby nie nadwyrężyć organizmu, gdyż może to skutkować kontuzjami, a także zniechęceniem do ćwiczeń. Jeżeli mamy problemy związane z postawą ciała lub jesteśmy po zabiegach czy operacjach ortopedycznych, warto wcześniej skonsultować się z odpowiednim lekarzem lub fizjoterapeutą, który określi, czy te ćwiczenia, które chcemy wykonywać są dla nas bezpieczne.

Jeżeli udamy się na siłownię, warto porozmawiać z pracownikiem, który pomoże w obsłudze sprzętu znajdującego się na siłowni. Jeżeli chcemy samodzielnie opracować dla siebie plan ćwiczeń, możemy to zrobić na kilka sposobów. Można na przykład czytać pisma branżowe, w których często można znaleźć również teksty skierowane do osób początkujących lub poszukać informacji w sieci. Warto przy tym pamiętać, aby korzystać z fachowych informacji umieszczonych na sprawdzonych stronach internetowych. Tu znajdziesz kompletny plan treningowy – siłownia dla początkujących, który został opracowany specjalnie z myślą o osobach, które dopiero będą zaczynały regularne ćwiczenia na siłowni.

Siłownia dla początkujących – najważniejsze informacje

Dobrze opracowany plan treningowy to podstawa sukcesu osoby, która chce zacząć ćwiczyć na siłowni. Powinien on zawierać między innymi takie informacje jak: długość oraz sposób wykonania rozgrzewki przed rozpoczęciem właściwego treningu, jakie ćwiczenia powinna wykonać osoba w czasie treningu głównego (długość serii i ilość powtórzeń), jakie powinny być obciążenia w czasie poszczególnych ćwiczeń, tempo wykonywanych ćwiczeń, a także długość przerw pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami i seriami ćwiczeń.

Bardzo ważne jest to, w jaki sposób wykonuje się ćwiczenia. Każdy ruch musi być wykonany dokładnie, zgodnie z zaleceniem producenta sprzętu, na którym się ćwiczy. Zalecenia te są opracowane w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu ćwiczenia stanowiły ryzyko dla osoby używającej sprzętu. Jeżeli nie jesteśmy pewni, w jaki sposób używać danego sprzętu, warto porozmawiać z osobami, które mają już doświadczenie z ćwiczeniem na siłowni lub poprosić instruktora, aby wyjaśnił działanie danego sprzętu oraz pokazał, jak na nim się ćwiczy.

Prawidłowe wykonywanie ćwiczeń jest o tyle ważne, że wpływa na bezpieczeństwo użytkownika, a także na efektywność treningu. Zły chwyt, czy nieodpowiedni ruch, mogą sprawić, że ćwiczenia nie będą dawały zamierzonych skutków, co może spowodować zniechęcenie do jakichkolwiek aktywności fizycznych. Trzeba też pamiętać o dobrze przeprowadzonej rozgrzewce, która pozwoli rozgrzać się mięśniom, zanim narazimy je na większy wysiłek.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Urszula Małecka
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ