Trening siłowy

0
336
Trening siłowy

Uprawianie jakiejś dyscypliny sportowej to klucz do optymalnego zdrowia. Odpowiednio dobrany trening oraz prawidłowo zbilansowana dieta są w stanie dać zaskakująco korzystne efekty. Obecnie kultowy staje się trening siłowy, nie tylko z przeznaczeniem dla panów. Poprawia on naszą wydolność mięśniową, siłę, zdolności aparatu ruchowego oraz masę mięśniową. Ma również niebagatelny wpływ na psychikę, ponieważ wpływa na naszą życiową postawę, pozwala wprowadzić systematyczność i umiejętność okiełznania stresu. Trening siłowy podnosi również znacząco pewność siebie, co dla wielu ludzi jest trudno osiągalne.

Od czego zacząć?

Trening siłowy rozpoczynamy od porządnej dynamicznej rozgrzewki, która ma na celu przygotowanie naszego całego ciała do planowanego wysiłku. Sprawdzi się tutaj krótka przebieżka, podskoki, orbitrek czy jazda na rowerze. Aby rozgrzać mięśnie i dogrzać stawy, stosujemy krążenia ramion, opady, przysiady oraz krążenia nadgarstków. Czas trwania treningu to zwykle ok. 20-60 minut i warto go przeprowadzać minimum 2 razy w ciągu tygodnia. Oczywiście należy pamiętać o przerwach między treningami, aby dać ciału czas na regenerację mięśni. Pierwsze powtórzenia wykonujemy z umiarkowanym obciążeniem i tu sprawdzą się hantle. Krótką przerwę robimy dopiero po wykonaniu całej serii, a nie po każdym powtórzeniu.

Dalszy ciąg ćwiczeń

Ćwiczenia powinny angażować różne grupy mięśniowe, a obciążenie powinno stanowić 30-50% naszych maksymalnych możliwości wysiłkowych. Wykonuje się je na czas 15-60s, albo na powtórzenia 15-40, a liczba wykonanych podczas treningu obwodów wynosi od 1 do 5. Jeśli chodzi o tempo to powinno ono przechodzić z umiarkowanego do szybkiego, a podczas kolejnych treningów należy je stopniowo zwiększać. Można to zrobić poprzez zwiększenie serii lub zwiększenie liczby powtórzeń serii, skrócenie przerw między seriami, zwiększenie obwodów, dołożenie obciążenia.

Dieta a trening siłowy

Decydując się na jakąkolwiek aktywność fizyczną, należy pamiętać o prowadzeniu zdrowego trybu życia, aby nasze wysiłki nie poszły na marne. Należy zapewnić stały dopływ energii oraz budulca mięśni, aby prawidłowo rozwijać masę mięśniową oraz rzeźbić sylwetkę poprzez regularny dowóz dobrej jakości białka oraz węglowodanów. Jeśli nasze zapotrzebowanie kaloryczne jest wysokie i nie mamy możliwości zjedzenia tak dużej ilości pożywienia lub po prostu brakuje nam na to czasu, to warto pokusić się o zakup odpowiednich suplementów diety. Regeneracja po wysiłku jest bardzo ważną kwestią, a sen jest gwarancją odpowiedniego wypoczynku i przywrócenia sił witalnych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Urszula Małecka
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ