Jak nie przytyć, mając siedzący tryb pracy?

0
1221
Jak nie przytyć

Praca w pozycji siedzącej tylko z pozoru wydaje się wygodna. Tak naprawdę wiele godzin spędzonych przy biurku, za ladą czy przy zajęciach technicznych niekorzystnie odbija się na kręgosłupie, mięśniach i stawach. Osobną kwestię stanowi ograniczona aktywność fizyczna, która potrafi przerodzić się w zbędne kilogramy. Jak nie przytyć, pracując w pozycji siedzącej? Oto garść wskazówek!

Starannie planuj dietę

„Mniej a częściej” to ważna zasada dotycząca odżywiania, której nie można bagatelizować. Dla większości z nas optymalny jadłospis składa się z pięciu posiłków dziennie, dobranych w taki sposób, by dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę energii, nie przejadać się, a jednocześnie pozbyć się uczucia głodu. W przeciwnym razie praca siedząca skończy się podjadaniem lub przejadaniem po jej zakończeniu. Oba schematy przyczyniają się do rozrostu tkanki tłuszczowej.

Aby uniknąć tego problemu, starannie planuj swój jadłospis i przygotowuj pełnowartościowe posiłki dzień wcześniej. Jeśli brakuje Ci na to czasu, wiedzy lub motywacji, z pomocą przyjdzie catering dietetyczny. Warszawa i inne duże miasta oferują ogromny wybór w tej kwestii. Dostawcy, tacy jak LightBox proponują urozmaicone diety o dobranej do potrzeb wartości energetycznej oraz odpowiedniej dawce makro i mikroelementów. Stosując się do zasad zdrowego żywienia i spożywając posiłki o odpowiedniej kaloryczności, z pewnością nie przytyjesz.

Polub aktywność fizyczną

Pracując w pozycji siedzącej nie spalasz zbyt wielu kalorii. Postaraj się zrównoważyć taki stan rzeczy poza pracą. Być może odległość pozwala Ci dojeżdżać do niej rowerem? Jeśli nie, znajdź sporty, które sprawiają Ci autentyczną przyjemność, Wybór jest naprawdę szeroki: od samotnego joggingu, poprzez sporty towarzyskie takie jak tenis, po gry zespołowe z przyjaciółmi.

Nie zastygaj w bezruchu

Aktywność organizmu to nie tylko sport. Według Światowej Organizacji Zdrowia, każdy z nas powinien pokonywać dziennie około 10 000 kroków. Wydaje Ci się, że to dużo? Niekoniecznie! Na pocztę, codzienne zakupy i we wszystkie miejsca, które odwiedzasz, staraj się docierać pieszo, a nie samochodem czy komunikacją  miejską. Odprowadzaj dzieci do przedszkola i szkoły. A jeśli po pracy nie masz obowiązków, po prostu wybierz się na spacer. Efekty z pewnością dostrzeżesz już po pierwszym miesiącu stosowania nowych zwyczajów.

[Głosów:3    Średnia:3.3/5]
PODZIEL SIĘ
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ