Jeśli trening, to tylko w wodzie

0
393
sport w wodzie

Wielogodzinne ćwiczenia na siłowni, systematyczny jogging czy wykonywanie serii pompek zalicza się do wyjątkowo restrykcyjnych treningów i nie wszystkich stać na takie wyrzeczenia, zwłaszcza jeśli chodzi o osoby, które dopiero podjęły decyzję o tym, że należy poprawić swoją kondycję fizyczną. Okazuje się jednak, że są o wiele przyjemniejsze sposoby, które z pozoru wydają się być mniej wymagającymi, jednak pozwalają tak samo pielęgnować sylwetkę i zadbać o zdrowie.  Jedną z takich metod stanowi wykonywanie ćwiczeń w wodzie.

Co sprawia, że woda ma tak znakomity wpływ na nasz organizm? Przede wszystkim, woda cechuje się gęstością większą o niemal osiemset razy większą, niż powietrze. Dzięki temu, pływając odnosimy wrażenie, że jesteśmy znacznie lżejsi, a co za tym idzie nasze mięśnie z pozoru mniej męczą się przy wysiłku. Osoby regularnie ćwiczące w wodzie mają wrażenie błogości i nie odczuwają takiego obciążenia, chociaż intensywnie poruszają się, by utrzymać się na wodzie. Angażowane są w ten sposób niemal wszystkie partie mięśniowe.

sport w wodzieGodzinny trening w wodzie, podczas spokojnego pływania pozwala spalić aż pięćset kalorii. Wykorzystywane są nie tylko w ten sposób mięśnie brzucha, klatki piersiowej, ale także rąk oraz nóg, a więc tak jak wspomniano wcześniej niemal wszystkie grupy mięśniowe, determinujące piękną rzeźbę naszej sylwetki. Z tej przyczyny, trening w wodzie nazywany jest często oporowym (gęstość wody zmusza do wytwarzania oporu poprzez wysiłek fizyczny).

Wyjeżdżając do rozmaitych ośrodków wypoczynkowych i rehabilitacyjnych, niemalże w każdym można natknąć się na basen. Wynika to z faktu, że dyscypliny i ćwiczenia wodne zalecane są dla osób z różnymi dolegliwościami i dysfunkcjami od tych kostnych i stawowych aż do problemu nadwagi, dotykającego aż co trzecią osobę w naszym kraju. Nawet nieco intensywniejsze treningi pod wodą nie będą stanowić tak rozległego obciążenia dla stawów, jak codzienny wysiłek poprzez utrzymywanie ciężaru naszego ciała. Wiele osób wybiera właśnie tę dyscyplinę jako przewodnią w swoim życiu, by stale dbać o kondycję fizyczną, ponieważ pływanie nie zalicza się generujących kontuzje. Ponadto, baseny są niezwykle powszechne (można je znaleźć w każdym mieście), a sam wstęp nie jest zbyt drogi, co pozwala na systematyczność przy wykorzystaniu małych nakładów finansowych.

Co ciekawe, oferty basenowe są niezwykle atrakcyjne, ponieważ można wyróżnić zajęcia takie, jak: aqua aerobik, aqua spinning czy nurkowanie. Z myślą o rodzicach małych dzieci stworzono specjalne zajęcia, na których już od pierwszych miesięcy życia można przyzwyczajać maluchy do oswajania się ze sportami wodnymi. Jest to niezwykle ważne, ponieważ uczy dobrych i zdrowych praktyk już od najmłodszych lat.

Doskonałym przykładem na to, że sporty wodne mogą być sposobem na życie jest chociażby polska olimpijka – Otylia Jędrzejczak, która kilkukrotnie ustanawiała rekordy na Mistrzostwach Świata. Nawet, nie planując sportowej kariery czy codziennych, wielogodzinnych treningów, warto wybierać się na basen przynajmniej dwa razy w tygodniu.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ