Odżywianie i suplementacja dla osób biegających

0
296
Odżywianie i suplementacja dla osób biegających

Regularny trening i wspomagacze to nie wszystko, jeśli chodzi o sukces biegacza. Bardzo ważna jest odpowiednio zbilansowana dieta, która jest bogata w składniki odżywcze. Jest to szczególnie ważne dla osób profesjonalnie trenujących, ale również dla zwykłych miłośników długich i krótkich dystansów. Dieta nie powinna być kojarzona z restrykcją, wyrzeczeniami i głodowaniem, ponieważ powinno być wręcz odwrotnie. Różnorodność produktów to podstawa dla zapewniania nam energii do ćwiczeń, prawidłowej regeneracji oraz wyśmienitego samopoczucia. Kondycja biegacza powinna być bez zarzutu.

Białko jako podstawowy budulec

Intensywny wysiłek wymaga od nas dostarczenia odpowiedniej ilości składników budujących. Białko, czyli proteiny, pozwolą na odbudowę i regenerację mięśni oraz wzmocnią odporność organizmu. Zapotrzebowanie na białko wzrasta wraz z zaawansowaniem naszego treningu. Jednak należy rozłożyć je na porcje i spożywać do każdego posiłku. Najlepszym źródłem białka są pełnowartościowe kurze jaja, mięso, ryby. Jeśli liczymy zapotrzebowanie kaloryczne i wyliczamy procentowo makroskładniki, to warto sprawdzić zawartość białka w produktach w dostępnych w Internecie tabelach i kalkulatorach masy. Obliczymy także, ile gramów białka przypada na naszą masę ciała.

Kiedy rozważyć suplementację?

Jeśli nie jesteśmy w stanie zapewnić organizmowi codziennie odpowiedniej ilości składników odżywczych, to warto wprowadzić konkretne suplementy, które jednak nigdy nie zastąpią pełnowartościowego naturalnego pożywienia. Mogą jednak pomóc zredukować powstałe niedobory witamin czy minerałów. Jest to też dobre rozwiązanie dla osób dużo trenujących, ponieważ taka odżywka białkowa po treningu jest bardziej poręczna niż przyrządzenie całego dania i stanowi ciekawe urozmaicenie między głównymi posiłkami. Dietę należy układać indywidualnie dla każdego biegacza, ponieważ każdy organizm ma inne wymagania i potrzeby. Ważne jest, aby plan odżywiania był odpowiednio przemyślany, zawierał regularne i gęste odżywczo składniki. Dzięki temu biegacz ma znacznie większe szanse na osiągnięcie dobrych wyników. Oczywiście sam trening również musi być odpowiednio dobrany i wykonany, ale to odżywianie stanowi fundament, na którym sportowcy mogą zbudować swoją formę.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Urszula Małecka
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ