Po jakie suplementy sięgać jesienią?

0
86
Po jakie suplementy sięgać jesienią?

Okres jesienno-zimowy jest prawdziwym wyzwaniem dla organizmu. Ograniczona ilość promieni słonecznych, przyszywające zimno i ponura aura sprawiają, że zarówno kondycja psychiczna, jak i fizyczna, potrzebuje wsparcia. Można jej dostarczyć dzięki suplementacji witaminami i innymi ważnym związkami. Po które szczególnie warto sięgać?

Witamina D3

Szacuje się, że ponad 70% wszystkich osób mieszkających w umiarkowanym klimacie, może cierpieć na niedobory witaminy D – przypominają specjaliści z tanieodzywki.pl. Do jej wytworzenia w organizmie potrzebne są bowiem promienie słoneczne, a tych w zimnych miesiącach jest zdecydowanie zbyt mało. Witamina D wpływa na wiele procesów w ciele, w tym za prawidłowe działanie mózgu czy rozwój kości. Powinni więc wybierać ją wszyscy – zarówno osoby, które nie prowadzą aktywnego trybu życia, jak i sportowcy. Kupując suplement należy jednak zwrócić uwagę na skład witamin. OLIMP ma w swojej ofercie witaminę D3 w połączeniu z K2 – to właśnie taka mieszanka najlepiej oddziałuje na wchłanianie tych ważnych związków.

witaminy

Witamina C

Witamina C jest ważna, ponieważ wspomaga wzrost tkanki w organizmie, a także utrzymuje zdrowe naczynia krwionośne, wpływa na mocne zęby, a nawet równowagę płynów ustrojowych. Witamina C ma również wiele innych ważnych zalet, do których zalicza się chociażby wzmacnianie układu odpornościowego poprzez stymulację białych krwinek oraz zwiększanie wytwarzania neuroprzekaźników takich jak noradrenalina, co ma wpływ na ogólny nastrój.

Zaleca się przyjmowanie do 3000mg witaminy C dziennie, jednak w przypadku pojawienia się pierwszych objawów grypy lub przeziębienia, niekiedy stosuje się jeszcze wyższe stężenia. Decydując się na suplementy warto rozważyć zakup multiwitamin OLIMP lub od innych renomowanych producentów, ponieważ zawierają one odpowiednie dawki różnych składników, które wzajemnie się uzupełniają i wspomagają swoją pracę.

Witaminy z grupy B

Wraz z jesienią często pojawia się spadek nastroju, który może być spowodowany zarówno mniej korzystną aurą, jak również niedoborami witamin z grupy B. Są one bowiem odpowiedzialne za wiele procesów związanych z funkcjonowaniem układu nerwowego i z ogólną kondycją psychiczną. Mają również wpływ na działanie serca, ryzyko pojawienia się infekcji czy spokojny sen. Długotrwałe niskie poziomy witamin z grupy B mogą prowadzić do poważnych zaburzeń psychicznych, w tym nawet do depresji i napadów lękowych. Po suplementy z witaminami B powinni sięgać szczególnie wegetarianie i weganie, gdyż mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego są jedynym źródłem witaminy B12.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Pasjonatka zdrowego trybu życia. Dzień zaczyna od ćwiczeń i tak samo kończy :-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ